تعریف ۸۱ پروژه زودبازده برای محلات منطقه ۷ شهرداری مشهدمقدس اعمال تخفیف ۲۲درصدی درصورت پرداخت نقدی بدهی ساختمانی شهرداری مشهد تا پایان تابستان ۱۴۰۳ مطالبات کارکنان و پیمانکاران شهرداری مشهد باید پرداخت شود| هفت ساله شدن شورای ششم مطالبه عمومی است در صدوبیستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) درباره کوچه «حاج‌حسن» مشهد که قدمتی ۱۰۰ ساله دارد صدور مجوز استخدام ۵ هزار آتش نشان در سراسر کشور استیضاح شهردار مشهد از دستورکار شورا خارج شد + فیلم کشف جسد بدون هویت در شهرک مهرگان مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بزرگراه آزادی، بولوار وکیل‌آباد و سه‌راه خیام در مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (یکم مرداد ۱۴۰۳) گلایه شهروندان از سرریز آلودگی‌ قصابی‌ها به پیاده رو خیابان آیت الله عبادی مشهد شهرداری بانی پویش‌های فرهنگی | نگاهی به عملکرد موفق پویش «نذر من» در مشهد افزایش مازوت سوزی با کاهش گاز تحویلی به نیروگاه توس مشهد برگزاری کارگاه نقاشی «زیارت رنگ‌ها» با موضوع اربعین در مشهد امامی‌راد: طرقبه‌شاندیز دایه مهربان‌تر از مادر نمی‌خواهد | گسترش مشهد به سمت طرقبه‌شاندیز معضلات فراوانی درپی دارد اجرای ۱۳۰ هکتار پارک، هسته مرکزی شهر مشهد را به ارتفاعات جنوب وصل می‌کند شهروند خبرنگار | درخواست امتداد خط ۴ قطارشهری مشهد تا میامی + پاسخ فرماندار مشهدمقدس: امروز در نقطه‌نقطه شهر، پروژه فعال وجود دارد شهردار مشهدمقدس: بوستان جهان‌شهر، بزرگ‌ترین پارک شهر است پروژه جهان‌شهر؛ مهم‌ترین دستاورد دوره ششم مدیریت شهری | احداث ۱۳ پارک ویژه بانوان در مشهدمقدس درباره مزرعه تاریخی «سرده» و قناتی که مشهدی‌ها را سیراب می‌کرد
سرخط خبرها

حضور پررنگ خانواده های مشهدی در نمایشگاه عفاف و حجاب| فرصتی برای ترویج سبک زندگی اسلامی + فیلم

  • کد خبر: ۱۷۴۱۳۹
  • ۲۳ تير ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۷
حضور پررنگ خانواده های مشهدی در نمایشگاه عفاف و حجاب| فرصتی برای ترویج سبک زندگی اسلامی + فیلم
خانواده‌های مشهدی در دومین نمایشگاه تخصصی خانواده با عنوان "مهرانه" که بخشی از آن به عفاف و حجاب اختصاص دارد حضور پررنگی یافتند.

به گزارش شهرآرانیوز، نمایشگاه تخصصی خانواده با عنوان "مهرانه"، که این روز‌ها به مناسبت بزرگداشت روز خانواده در حال برگزاری است و تا ۲۵ تیرماه سال جاری ادامه دارد فرصتی شده تا تولیدکنندگان و کارآفرینان و فروشندگان محصولات حجاب مانند چادر، عبا، روسری، ساق دست و جوراب، غرفه‌ای اجاره کرده و توانمندی‌های خود را در این حوزه به مردم عرضه کنند.

بیشتر شرکت کنندگانی که در این نمایشگاه حضور دارند به همراه اعضای خانواده و حتی گسترده‌تر آمدند تا یک عصر دلپذیر را در کنار هم سپری کنند.

از برخی شرکت کنندگان که نحوه آگاهی شان از نمایشگاه را می‌پرسیم می‌گویند بیلبورد‌هایی که سطح شهر نصب شده باعث شده به اینجا بیایند و این یعنی تبلیغات گسترده شهری برای این اطلاع رسانی عموم مردم صورت گرفته است که نشان دهنده اتفاق مثبتی از سوی شهرداری است.

به سراغ برخی غرفه داران حجاب و عفاف می‌رویم تا از چند و، چون حضورشان جویا شویم. خانم امجدی که سال‌هاست کار فرهنگی بخشی از فعالیت‌های سال‌های گذشته‌اش بوده می‌گوید: در کنار کار فرهنگی و فرهنگ سازی به این صنعت روی آوردیم و سعی کردیم کیفیت در محصول، حرف اول را برای ما داشته باشد، کیفیت خوب هم به معنای قیمت بالای محصولات است، اما دلیل عمده حضورمان در این نمایشگاه و حوزه عفاف و حجاب، با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، ارائه محصول با کیفیت و قیمت مناسب است که دوستداران پوشش اسلامی به واسطه این غرفه با ما آشنا شوند و در ادامه از محصولات ما استفاده کنند.

یکی دیگر از غرفه داران در خصوص برگزاری این نمایشگاه می‌گوید: اگرچه این نمایشگاه تخصصی عفاف و حجاب نیست، اما با این حال، تنوع مخاطب با سلایق و نیاز‌های متفاوت را شاهدیم و باعث می‌شود کسی که برای تهیه نیاز دیگری آمده، از بخش عفاف و حجاب هم دیدن کند و شاید علاقه‌مند به خرید شود.

خانمی که به همراه همسرش در میان غرفه‌ها قدم می‌زند در گفتگو با ما می‌گوید: از طریق بنر‌های سطح شهر با این نمایشگاه آشنا شده و تصمیم گرفته با خانواده بیاید. همسرش نیز ما را در این گفتگو همراهی می‌کند و می‌گوید: برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی با حمایت مسئولان می‌تواند به ترویج حجاب و عفاف و اهمیت دادن به غرفه داران و پوشش مناسب و اسلامی در جامعه موثر باشد.

این نمایشگاه که با عنوان "مهرانه" به مناسبت روز خانواده و هفته عفاف و حجاب برگزار شده است چندین بخش دیگر هم دارد از جمله برپایی خیابان غذا که انواع غذا‌های سنتی ایرانی و ملل افغانستان، عراق، لبنات، اندونزی، سنگاپور، هندوستان و پاکستان را دارد. در این بخش که قدم بزنید بوی آش و فلافل به مشام می‌رسد و مردمی را می‌بینید که برای خرید قابلی پلو و حلویات عربی صف کشیده اند.

سیاه چادر‌های عشایری هم جزو بخش‌های جذاب نمایشگاه است که غالبا از شهر‌های خراسان رضوی و گاهی خراسان شمالی و جنوبی هم حضور دارند و غرفه‌هایشان پر از محصولات لبنی سنتی، لواشک و کشک و دوغ محلی، روغن‌های حیوانی و نان‌های سنتی است.

جشن ازدواج آسان همراه با مراسم عقد عروس و داماد‌های خوشبخت، برگزاری مسابقات بوکس، انجام حرکات نمایشی ورزش‌های رزمی و باستانی، مراسم نورافشانی و اجرای گروا پسران خورشید، برگزاری همایش‌های جمعیت (تربیت فرزند و مشاوره ازدواج) نیز از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->